close

來自韓國歌手Crush 的歌
在2018年發的單曲

crush lay your head on me.jpg


與幾個知名製作人合作Fernando Garibay, Daniel Padilla and Ramiro Padilla

難得唱全英文的crush
這首歌溫柔地唱著
搭配吉他 還有合音
簡單就很美了

(仔細聽底音還有彈手指的聲音~)

讓我很感動的歌曲


 - 官方專輯介紹 - 


Lay your head on me.
포기하고 싶고 놓아버리고 싶은 순간,
想放棄、想拋棄一切的瞬間
다시 일으켜줄 편지 같은 노래.
這是像一封會扶起你的信般的歌曲.

어두운 마음 태워가는 밤.
一個心如死灰、漆黑的夜
누군가의 애정과 바람과 위로가 별 하나하나로 아로새겨 발하고 있다.
一顆一顆的星星譜寫散發著的,是某個人的愛、希望與安慰
수많은 이의 소원을 품고 타오르는 별똥별처럼, 이 노래에 따스함을 차곡 모아 물들어가기를.
像懷著無數人的心願燃燒的流星般,願溫暖積聚,長存於這首歌

겨울의 초입, 서로에게 기대어.
冬初,依靠彼此吧
이 세상의 가장 편안한 안식처인 듯 삶의 그림자를 뉘이길.
像在這世上最舒適的安歇處一樣,安放生命中的陰影

Matthew 11:28 馬太福音 11:28
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
凡勞苦擔重擔的人可以到我這裡來,我就使你們得安息。

 


-------歌詞-------


I see you hurt, I see you sufferin
我看見你的傷痛 我看見你受苦
You're not alone, in case you're wondering
你不是獨自一人 怕你不知道
Oh you can come to me
你可以到我身邊
Lay your head on me
依靠我
Can see your lost, I see you strugglin'
我看見你迷失 看見你被困住
Can't even tell your friends from your enemies
甚至無法分辨是敵是友
But you can come to me
但你可以到我身邊
Lay your head on me
依靠我

Oh when you say you've given up
當你說你想放棄
When you say you had enough
當你說已經受夠了
I'm thinking 'bout you always
我無時無刻想著你
I'm thinking 'bout you always
無時無刻惦記著你

When the more you love, the more you lose
當你付出越多 你失去越多
The more I'm there for you
而我更是會為了你在此
I'm thinking 'bout you always
我無時無刻想著你
I'm thinking 'bout you always
無時無刻惦記著你

So lay your head on me
所以 依靠我吧
So lay your head on me
所以 依靠我吧

And all the ones you thought would stick around
那一個個你以為會在身邊的
I mean the ones you really cared about
那些你真的在乎的
Tell me do they say
告訴我他們有這樣說嗎
Lay your head on me
依靠他們

And I know when days are dark and you drown in everything
而我知道在黑暗當中 一切淹沒了你 
And I know you try to numb 'cause you don't wanna feel a thing
我也知道你試圖讓自己麻木 因為你不想有任何感受
You know you can
你知道你可以
Lay your head on me
依靠我

Oh when you say you've given up
當你說你想放棄
When you say you had enough
當你說已經受夠了
I'm thinking 'bout you always
我無時無刻想著你
I'm thinking 'bout you always
無時無刻惦記著你

When the more you love, the more you lose
當你付出越多 你失去越多
The more I'm there for you
而我更是會為了你在此
I'm thinking 'bout you always
我無時無刻想著你
I'm thinking 'bout you always
無時無刻惦記著你

So lay your head on me
所以 依靠我吧
So lay your head on me
所以 依靠我吧
So lay your head on me
所以 依靠我吧
So lay your head on me
所以 依靠我吧

 

 


這首歌很像是送給自己  送給粉絲 給任何人的情歌
尤其是看完專輯介紹之後
覺得 在黑暗中似乎也看到了一絲光線.....
但我也想把這首歌送給我在乎的人們
我們  都要好好的...活下去
因為我愛你們
你們也愛著我
(雖然馬太福音最後寫的很像是要去自殺......但別......)

 

 


Produced by Fernando Garibay, Daniel Padilla and Ramiro Padilla
Lyrics by Fernando Garibay, Daniel Padilla, Ramiro Padilla, Olaf Blackwood
Arranged by Fernando Garibay and Ramiro Padilla

Chorus by Olaf Blackwood
Guitar by Ramiro Padilla
Programming by Fernando Garibay

Recorded by Stay Tuned at Hannambling, Chalice Recording Studios
Mixed by Daniel Padilla, Stay Tuned at Hannambling
Mastered by 권남우 at 821 Sound Mastering

arrow
arrow
    全站熱搜

    Ms.Aman 阿曼小姐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()